zaterdag 24 september 2011

een dagje Brooklyn

In het weekend is er altijd een vlooienmarkt in Brooklyn.
Zowel zaterdag als zondag zijn er allerlei kraampjes te vinden met leuke oude onzinnigheden.
En voor wie mij een beetje kent, is dat net mijn verslaving. De onnuttigste dingen eerst.
Dit keer ben ik alleen gegaan, alleen met de trein naar de andere kant van het water.

Het weer viel een beetje tegen, maar er waren behoorlijk wat kraampjes. Men had mij gewaarschuwd dat er bij slecht weer amper verkopers komen opdagen. Hoewel de markt als 'open' geschouwd wordt.
Maar ik had geluk, en er waren er een hele boel die er vorige keer niet waren.
En ik heb me laten verleiden tot veel moois.

Daarna heb ik een wandeling gemaakt tot het park, daar wat gezeten en dan heb ik mij naar het centrum van Park Slope begeven. 5th Ave is niet echt hetzelfde als in Manhattan, maar er waren toch enkele leuke winkeltjes en koffiehuizen. Heel wat leuks om mijn reisgids mee aan te vullen.


En eindelijk heb ik nieuwe schoenen gevonden. 't was even twijfelen, maar k heb ze dan toch maar gekocht. Mijn 'versleten brol' heb ik dan mooi in de vuilbak gesmeten. Reanimeren was geen optie meer, alle hulp kwam te laat. Ze hebben een mooi leven gehad, en ik bedank ze voor alle mooie tijden samen.















Eens ik terug in Manhattan was heb ik nog even naar de zonsondergang gekeken.
Een zeer mooi zicht op Brooklyn en op de Brooklyn Bridge..
Tweede keer dat ik daar was, maar 't is toch zo mooi :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten