maandag 26 september 2011

Upper East Side girl

Aangezien het weer hier er nog niet helemaal uit is of zomer of herfst wil zijn, is het moeilijk om op voorhand dingen te plannen. Want voor je het weet barst er een onweer uit of begint de zon te stralen wanneer je een hele dag met een paraplu loopt te zeulen.
Daarom had ik vandaag een dagje museum gepland. Ongeacht het weer leek me dit een leuke activiteit.
De Upper East Side heeft niet veel meer te bieden dan de musea en het park. Uiteraard zijn er ook de onbetaalbare boetieks, maar die bezoek ik liever niet.





















Het Guggenheim was een enorme meevaller. Er was slecht één tentoonstelling van één artiest, en dat schrikt mij meestal een beetje af, maar het was bijzonder mooi.
Daarna kwam de zon toch tevoorschijn en dan ben ik nog maar wat gaan slenteren in Central Park.
Het valt moeilijk te ontkennen, maar dat park heeft iets magisch. Een enrome aantrekkingskracht dat niet echt te verklaren valt. Het is zodanig groot dat, hoeveel keer je het ook bezoekt, je elke keer op een ander plekje terecht komt.




















Wanneer iemand dat in NY woont tegen jou zegt "you should really move here", denk je toch wel twee keer na. Ik heb voor mezelf al langer uitgemaakt dat ik hier thuis hoor, om zoveel verschillende redenen, en op zo'n moment worden die gevoelens alleen nog maar bevestigd.
In mijn hoofd heb ik al duizend verschillende plannen gemaakt, de meest onrealistische eerst, maar als ik diep nadenk weet ik dat dit best realistisch is, alleen moet ik de stap wagen, en stoppen met treuzelen.

Geen vrees liefste vriendjes en vriendinnetjes, ik ben nog niet weg uit België ;) Nog niet..

xoxo
a.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten