donderdag 22 september 2011

ergens onderweg

Gister avond ben ik weer langs een hele boel leuke straatjes en winkeltjes gelopen. Helaas waren ze allemaal al dicht en daarom besloot ik om vandaag dezelfde wandeling te maken, maar dan bij daglicht.
Ik moet wel bekennen dat de stad er heel anders uitziet in de dag. Niet alleen dat je alles veel beter kan zien, maar er heerst echt een heel andere sfeer wanneer het donker is. Alle lichtjes, een heel ander publiek op straat, het geeft werkelijk een ander gevoel. Zo anders dat ik even dacht dat ik helemaal fout gelopen was, tot ik me omdraaide en zag dat de winkel dat ik zocht achter mij lag.

Het was echt een zeer inspirerende dag. Ik bruis van de nieuwe ideeën en initiatieven. Nu nog een manier vinden om ze allemaal neer te schrijven, want ik heb nogal de gewoonte van de hopen dat ik het wel zal onthouden, maar morgen weet ik al niet meer wat er allemaal in mijn hoofd om ging.

Tijdens mijn inspirerende wandeling door de stad kwam ik in een klein straatje terecht. In dit straatje was letterlijk de ene mooie winkel na de andere.. Een goudmijn voor mijn reisgids. En het straffe is dat de straat slechts twee blokken van mijn straat verwijderd is. Dat is het ding met New York, je moet ergens toevallig belanden om de mooiste dingen te ontdekken.. En niet opzoek gaan naar de perfecte winkelstraat of de ideale eetgelegenheden. De beste dingen kom je tegen ergens onderweg. Het valt niet te verklaren, maar je vindt hier amper volledige buurten met alles wat mooi is.. De stad is zo groot dat alles zo verspreid en versnipperd is.

Op dagen als vandaag besef ik dat ik met een maand nooit ga toekomen.. Want dan mag ik nog zoveel rondlopen, ik ga altijd nieuwe dingen blijven tegenkomen. Zelfs met een jaar kom ik niet toe.. Helaas, ik zal mijn leven er aan moeten wijden ;)

with love,
a.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten