woensdag 7 september 2011

cookie love

Wanneer ik 's avonds wat plannen maak voor de volgende dag is het grappig om tot de vaststelling te komen dat ik al een groot deel van mijn reisgidsen gedaan heb. Niet omdat ik zo goed ben ik voorbereiden, maar gewoon door zelf de stad te bewandelen.
Ik ben blijkbaar verschillende adresjes die de locals aanbevelen zelf binnen gestapt. Zo heb ik het lekkerste koekje ter wereld (en neen, ik overdrijf niet) gegeten bij Crumbs Bake Shop..















Een minder leuke ontdekking is echter wanneer je op de kaart kijkt en plots de puzzelstukken in elkaar ziet vallen. Ik heb ook wel enkele dingen overgeslagen omdat ik niet het besef had dat ze naast elkaar lagen.. Je zou denken dat genummerde straten handig zijn om je weg niet te verliezen.. Geloof me, niets is minder waar..

Wat dan weer wel leuk is.. door toeristen aangesproken worden wanneer ze de weg niet meer vinden. Ik weet van mezelf dat ik nogal selectief ben in het kiezen van mijn wegadviseurs, dus bij deze dank ik jullie zeer dat ik als Real New Yorker beschouwd wordt.

Hoewel de films en series over NY doen vermoeden dat wanneer je je hand in de lucht steekt alle taxi's op hun rem drukken om jou te vervoeren, heb ik een heel eind naar huis kunnen lopen omdat niemand met dit barre weer wou stoppen. Waarschijnlijk dacht de hele stad er hetzelfde over als ik en waren er gewoon geen taxi's meer vrij, maar ik hoop dat ik morgen meer geluk heb.

Liefste Belgie, slaapzacht, ik ga nog even vechten tegen mijn vermoeidheid.. het is hier al bijna 21u30.. Joepie :)


With love,
a.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten