woensdag 7 september 2011

Good morning new york

Ik heb het gisteren nacht zo lang mogelijk proberen vol houden.. maar tevergeefs.
Vanwege het tijdsverschil van zes uur is mijn hele systeem in de war..
Rond middernacht begon mijn maag te knorren. Hoewel ik met volle teugen genoten heb van het vliegtuigeten verlangde ik naar een midnight snack. En met dat het hier nog maar 6pm was, kon ik het mij permitteren om het thuis te laten bezorgen.
De levering liet echter een beetje op zich wachten en mijn ogen begonnen zowat toe te vallen. Maar ik wist dat als ik nu niet even zou door bijten ik de volgende dag veel te vroeg zou wakker zijn.
Om 9pm heb ik de strijd opgegeven.. Met alle gevolgen vandien..
Ik weet niet rond welk uur ik uit mezelf zou wakker geworden zijn, maar toen de kat om 4:00 am op mijn bed sprong was mijn slaap eraan.
Voor the city that never sleeps was het toch verdacht stil buiten. Er heerst wel een constant gezoem in de straten en er komt rook uit de straatdeksels. Ik had me al laten vertellen dat ik hierover vooral niet moest panikeren. Geen ondergrondse branden of dergelijke.

Omdat slapen voorlopig toch geen optie was, ben ik dan maar de stad in getrokken.
Het was hier 6 uur en alles was nog donker.. Eens ik rondliep merkte ik toch dat er al verdacht veel mensen op pad waren. Ondanks de regen was het toch aangenaam om de stad te zien ontwaken.
Het werd licht en langzaam aan begonnen de kleine zaakjes zich te openen. Mijn eerste NY coffee mocht dan ook niet ontbreken.
Op mijn tocht doorheen SOHO heb ik echt prachtige gebouwen gezien. Daar waar de straten al geen nummering meer hebben stonden de typische bakstenen huizen met onnoemlijk veel ijzerwerk aan de buitenkant.
De gezellige winkeltjes waren helaas nog niet open, dus die zal ik straks moeten gaan verkennen..

xoxo
a.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten