dinsdag 13 september 2011

kaartjes en taartjes

Gisteren heb ik amper tijd gehad om te bloggen.
Het was een goed gevulde dag, van 's ochtends tot 's avonds laat..

De ochtend heb ik wel rustig aangepakt. Ik had de dag ervoor al een leuk koffiehuis gezien en ben me daar dan gaan zetten. Onderweg naar daar heb ik enkele postkaartjes gekocht voor al diegenen waarvan ik weet dat ze stiekem toch op een kaartje hopen..
Hou jullie brievenbus dus maar in de gaten ;)















Daarna was mijn doel om naar Magnolia Bakery te gaan. Mijn tocht begon aan het begin van Bleeckerstreet.. Een zeer lange straat met helemaal op het einde het taartenhuis waar iedereen zo lovend over is. De straat begon als zeer toeristisch, met de typische I♥NY winkels en allerlei gadgets..
Omdat ik het na 3 zulke winkels wel gezien had ben ik wat ik de zijstraten gaan wandelen.
Daar kwam ik een leuk thee en kruiden winkeltje tegen. Er stonden mooie plantjes aan de buitenkant, iets wat je hier niet zo vaak ziet. Behalve dan dat elke mini supermarkt hier ook bloemen verkoopt, maar dit wat anders..
















Binnen vond je echt alle soorten kruiden en thee, in gigantische bokalen. Bij het aankopen van kruiden kreeg je ze mee in kleine glazen potjes met kurken stopjes. De winkel had echt een heel speciale sfeer. Iets wat je hier niet zo veel tegenkomt. Alles draait hier rond organic and homemade.. maar als het er op aankomt kopen ze hun eten liever dan zelf in de keuken te staan. En deze winkel vertegenwoordigde echt een heel andere mentaliteit. Meer van bij ons..















Magnolia viel echter een beetje tegen. Qua uitzicht althans. Het liep er vol met toeristen, en er was zo geen gezellige eetplaats waar je je taartjes kon op smullen. Ik ben er dan ook niet erg lang gebleven en heb niets gekocht. Toen in met de Lottes had afgesproken in Central Park (zowat de andere kant van de stad) hadden ze voor mij toch een cupcake meegenomen. Want blijkbaar zijn we op ongeveer dezelfde plaatsen geweest die dag, maar ik op een ander moment dan zij..

Het park was zalig om in te zitten. Met een lakentje op het gras, taartjes eten en plannen maken voor de avond. Onze avond was van een iets decadentere aard.. Sushi, wine and cocktails on rooftop.. Helemaal Sex And The City ;)

xoxo
a.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten