maandag 5 september 2011

100ml

Het was vroeg dag.. En dit na een toch wel slapeloze nacht.
Alles ging iets trager dan normaal, maar we zijn dan toch op tijd kunnen vertrekken.

Na talloze vragen over wie mijn bagage heeft gemaakt en wat de rede is van mijn trip, ben ik eindelijk kunnen inchecken. Daarna hadden we nog ruimschoots de tijd om iets te drinken en rustig afscheid te nemen. Hoewel ik iedereen verboden had te huilen bij het afscheid, kon ik zelf de tranen moeilijk bedwingen.. Het is tenslotte een maand, en hoe ik het nu draai of keer, ik ben toch wel een mama's kindje..

Tijdens de controle zag ik een gigantische bak met flesjes en flacons waarvan de inhoud meer dan 100ml bedroeg. Alle bakken waren overladen. Van shampoo tot brikjes samsomsap. Elke keer vraag ik me af hoe het komt dat mensen dat voor hebben. Je weet toch dat je geen vloeistoffen boven de 100ml mag mee nemen... De man van de controle riep me bij zich. En toen viel het me plots te binnen.. Het flesje makeup remover had een inhoud van 250ml. Zo'n kleine 150 te veel dus.. Ik probeerde nog te onderhandelen, maar zonder doktersvoorschrift kwam ik er niet met flesje door. Ik zag hem zomaar mijn flesje in de vuilbak gooien.. Het was de bakken ernaast zelfs niet waardig.. Onmiddellijk de vuilnisbak in! De ontgoocheling was groot en het nadeel van alleen op reis gaan is dat je die ontgoocheling met niemand kan delen.. En toen was er een blog :)

with love,
a.

1 opmerking:

  1. Lieve Annelies, ik ben zo blij dat ik je avonturen hier kan lezen. Geniet van New York, en van jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen